Wednesday, December 22, 2010

tahukah anda!!!????


Dunia Akhir Zaman

"Yahudi tidak akan takut pada org Islam selagi jemaah solat Subuh tidak menyamai jemaah solat Jumaat"
Ilmu itu luas :: Pengalaman itu berharga ::
Masa itu emas :: Harta dunia hanya sementara


-------------------------------------------------------------------------------------




Dan apa yang berlaku setelah video tersebut disiarkan.

Maka berakhirlah blog brofat di dunia blogger tetapi Video Dunia Akhir Zaman tetap akan di hati dan fikiran seluruh umat Islam sedunia yang telah menontonnya. Video ini juga telah banyak dipertontonkan di blog atau website yang lain.

Ini kerana video seperti ini akan membuatkan kita untuk berfikir dan mencari kebenaran agar kita semua dipelihara oleh Allah SWT insyaallah ..

Kesimpulannya, antara perkara seperti wujudnya bayang-bayang semasa angkasawan pertama mendarat di bulan, memang satu penipuan.


Bagaimana wujudnya bayang-bayang di bulan sedangkan tiada cahaya di bulan? Bagaimana bendera Amerika boleh berkibar di bulan sedangkan tiada angin di bulan?

Dan pasti banyak lagi perkara yang meragukan ..

Maka, kita sebagai umat Islam mesti bersyukur kerana dilahirkan sebagai Islam dan hanya Al Quran sahaja sumber yang sahih untuk membuktikan bagaimana kewujudan manusia (percanggahan dengan teori Charles Darwin) dan perkara-perkara lain.

Kajilah dan fahamilah pengisian Al Quran kerana hanya Al Quran sahaja dapat membongkar semua kebenaran dan Allah SWT sahaja yang dapat memberi petunjuk kepada umat Islam sedunia atas perkara yang kita semua tidak ketahui sesuatu yang tersembunyi itu.

Secara umumnya, saya menyokong budaya berfikir. Kerana hanya dengan berfikir secara kritis itulah, akan melahirkan masyarakat yang berintelek. Masyarakat yang berilmu, tidak mudah terpedaya dengan fitnah dah dusta dengan izinNya.

Sekian ..


No comments:

Post a Comment